13 lipca 2013

13 lipca 2013

Założenie bloga podróżniczego chodziło za mną już od jakiegoś czasu. Raz stwierdzałam, że przecież wcale nie mam zbyt wiele do zaprezentowania, że są ludzie, którzy zwiedzili, zobaczyli i przeżyli w życiu wiele więcej niż ja, ale, w końcu, co może być lepszą inspiracją, motywacją oraz miejscem na gromadzenie wszelkich planów i pomysłów niż blog? :)

Nazywam się Klaudia, mam 19 lat i pochodzę z Lublina. Studiuję sinologię, czyli filologię chińską. Nauka języków obcych i podróżowanie są moimi pasjami, odkąd pamiętam. Już podczas swojej pierwszej podróży za granicę czułam, że to jest właśnie to coś, co daje mi potrzebną energię i satysfakcję i wiedziałam, że chcę za wszelką chcę to podróżowanie kontynuować. Uwielbiam planować, organizować i dopinać na ostatni guzik to, co jeszcze kilka tygodni wcześniej wydawało się mało realne i nieosiągalne. Nie cierpię natomiast rozczarowań, niepowodzeń i zmieniania planów w ostatniej chwili.

Kiedy stanęłam przed wyborem mojego chińskiego imienia, zdecydowałam się na Aixia (爱夏), czyli "kocham lato". Nie miałam wątpliwości co do tego, że tak właśnie chcę się nazywać. Nie tylko dlatego, że lato jest zazwyczaj porą, kiedy najczęściej wyjeżdżam, ale też dlatego, że zwyczajnie nie znoszę marazmu, jaką niosą ze sobą inne pory roku. Od dawna powtarzam, że zimą zapadam w sen zimowy i pracuję na zwolnionych obrotach. Dopiero, kiedy wyjdzie pierwsze słońce, znajduję w sobie ogromne pokłady energii, świeże pomysły, które chcę jak najprędzej zrealizować :)

Na tym blogu chciałabym umieszczać przede wszystkim relacje z odbytych przeze mnie podróży, zwłaszcza tych samodzielnie zaplanowanych i zrealizowanych. Nie przepadam za wyjazdami z biur podróży, nie znoszę wycieczek autokarowych i zwiedzania z przewodnikiem - tym samym chcę pokazać, że aby podróżować, nie potrzeba mieć wielkich pieniędzy, a jedynie trochę determinacji, odwagi oraz dobrych pomysłów. Nie jestem osobą, która "wozi się" po hotelach, nie potrzeba mi luksusów ani wygód i potrafię z nich zrezygnować, jeśli daje mi to możliwość zredukowania kosztów wyjazdu. Najbardziej interesującymi mnie kierunkami są oczywiście państwa zagraniczne, zwłaszcza te, w których jeszcze nie byłam, a do których ciągnie mnie jakaś bliżej nie określona siła :) Mam nadzieję, że mój blog okaże się dla kogoś inspirujący i pomocny oraz że ułatwi komuś zaplanowanie własnej podróży.

Serdecznie zapraszam :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz